Sådan forholder du dig ved bestilling af SSL-certifikater

Udstedelsen af et givent SSL-certifikat indebærer interaktion af min. 3 aktører: Powerhosting, udsteder(som oftest Geotrust) og kunden.

Selve udstedelsen består af 5 primære arbejdsgange listet herunder:

1) Kunden sikrer sig, at kunne modtage email på postmaster@det_pågældende_domæne.tld – dette skal være denne generiske email-adr. Rent teknisk har vi ikke mulighed for, at sende til andre da postmaster@ fungerer, som validering af ejerskab for domænet.

2) Kunden bestiller et SSL-certifikat hos Powerhosting. Det er vigtigt, at der angives om det givne website er aktivt enten med eller uden www.

3) Powerhosting påbegynder udstedelsen af certifikatet og kunden vil kort efter modtage en e-mail på postmaster@ indeholdende et link til en bekræftelsesside. Dette link følges og informationerne på siden godkendes.

4) Powerhosting modtager det udstedte certifikat og implementerer dette på vore loadbalancere. Herefter klarmeldes certifikatet til kunden.

5) Kunden kan nu ibrugtage det nye certifikat. På Magento sker dette, som oftest ved at rette base_url(http://wikigento.dk/aendring-af-magentos-baseURL-via-backenden) alternativt kan man nøjes med fx. checkoutsider(http://wikigento.dk/krypter-checkout-med-ssl). Eftf. slettes cache og websitet bør nu køre via https.

Skulle der mod forventning fremgå advarsler ifm. certifikatet skyldes det, som oftest fx. hardcodede stier i templates og deslige.

Ønsker kunden herefter, at Powerhosting laver 301 redirects kontaktes vi herom.

Om forfatter

Dennis Support
bofh@powerhosting

Relaterede artikler

Nyhedsbrev... Privat, sikkert og spam-fri.