drift: Akut servicevindue på prod3 Service window on prod 3 now

prod3.magentohotel.dk [81.19.252.61] blev torsdag eftermiddag sporadisk ustabil. Teknikere onsite har ikke kunnet løse problemet, hvorfor vi migrerer alle kunder til en ny server.

Migreringen er påbegyndt og forventes afsluttet fredag morgen kl. 08.00

Prod3.magentohotel vil, under migreringen, i perioder være utilgængelig grundet ovennævnte ustabilitet.

Alle kunder på prod3.magentohotel.dk som selv styrer DNS, skal sænke TTL for A-records nu.

 

Ny IP for prod3.magentohotel.dk: 130.185.133.120

Ingen data går tabt og vi værdsætter jeres forståelse i denne situation.

-Vi beklager naturligvis ustabiliteten.

Næste update kl. 20.00

—————————- UPDATE : ——————————–
Kl: 20.00: Prod3 har været stabil den sidste times tid.
-Fejlen lader til at være relateret til én eller flere defekte ECC RAM-moduler.

Vi forsætter migreringen til en ny IBM x3550 som vi har standby i vores ekstra datacenter.

Al drift normal pt. Der skal dog stadig forventes sporadiske udfald på prod3 i løbet af natten.

Næste update kl. 08:00

—————————- UPDATE : ——————————–
Kl: 08:01: Migrering afsluttet. Al drift normal.

—————————- TILFØJELSE : —————————
Alle kunder, på prod3, der bruger ePay’s API, skal huske at skifte IP adressen til 130.185.133.120.
Se guiden her: http://wikigento.dk/ePay/betalingsgateway/opsatning-af-API-integration

—–

prod3.magentohotel.dk became unstable Thursday afternoon. Thus we are forced to move all clients to a new server.

The migration has begún and we expect it to be over Friday at 8 a.m.

During the migration the server will periodically not be reachable.

All customers who themselves control DNS must lower TTL now.

No data will be lost and we appreciate your kind understanding in this situation, that we handle with the greatest care.

Of course, we are sorry for the inconvenience.

—————————- UPDATE : ——————————–
8 p.m. The instability is probably caused by one or more ECC RAM modules in the server.

The migration continues to a new IBM X3550 that we have on standby in our spare datacenter.

The situation is normal right now, but sporadic instability is to be expected during the night.

All customers who use ePay’s API must, when service is back to normal, change the IP address to 130.185.133.120

Next update at 8 a.m.

Om forfatter

Dennis Support
bofh@powerhosting

Relaterede artikler

Nyhedsbrev... Privat, sikkert og spam-fri.