Hjælp! Jeg kan ikke sende mails

Hvis man kan modtage mails, men ikke sende, skyldes det typisk en fejlopsætning i mailklienten. (Det program man bruger til at sende og modtage mails)
Man skal sikre sig at den udgående server hedder mailscanner.powerhosting.dk og at porten er 587. Disse indstillinger findes under "avancerede indstillinger" i mailklienten.

Specifikt for Macs eget mailprogram:

Hvis du pludselig ikke kan sende mails fra Macs mailklient, skyldes det som regel at porten for den udgående server automatisk er skiftet til noget forkert. Vi har en teori om at det sker, hvis klienten mister forbindelsen til internettet og dermed mailserveren. Det er kun Macs egen mailklient vi ser denne bug i, vi anbefaler derfor Thunderbird i stedet. Det er en gratis mailklient, som ikke ændrer porten af sig selv.

Der kan være mange grunde til at beholde Macs mailklient dog og det respekterer vi, så hermed en lille guide til hvordan man skifter port for den udgående server, så du kan komme til at sende mails igen:

Start med at åbne Macs mailprogram
Klik på "Mail" i øverste venstre hjørne
Klik på "Indstillinger"
Klik på den konto der ikke kan sende mails mere
Klik på fanen "Serverindstillinger"
Under "Server til udgående post", skal fluebenet i boksen "Administrer forbindelsesindstillinger automatisk" fjernes
Skift portnummeret til 587
Klik på "Arkiver"

Herefter skulle du gerne kunne sende mails igen. Hvis ikke, hjælper det tit med en genstart eller to. Hvis der stadig ikke er hul igennem, er du velkommen til at kontakte supporten. Hent gerne Teamviewer inden, så du er klar til at vi kan logge på din computer og hjælpe med at løse problemet.

Husk: Hvis det hele brænder på, kan du altid bruge webmailen.
Brugernavnet er den pågældende emailadresse og koden er den som emailadressen benytter. Har ikke du har adgangskoden til din mailkonto, kan den ændres inde fra vores kundeside under "Webadmin" --> "Email".